Çin, Konteyner Trafiğinde Alman Limanlarının En Önemli Ortağı Olmaya Devam Ediyor
BERLİN, 10 Mart (Xinhua) — Almanya Federal İstatistik İdaresi (Destatis) Perşembe günü yaptığı açıklamada, Çin’in 2022’de konteyner trafiğinde Alman limanları için “en önemli ortak” olmaya devam ettiğini ve ülkenin konteyner hacminin beşte birinden fazlasını oluşturduğunu söyledi. .
Resmi rakamlara göre, geçen yıl Çin’den gelen 3 milyon TEU’nun biraz altında (1 TEU, 20 fitlik bir konteyner anlamına gelir) Almanya’daki limanlarda işlendi. Bu rakam bir önceki yıla göre yüzde 3,2’lik bir azalmaya tekabül ediyor.
Almanya limanlarındaki toplam konteyner hacmi ise bir önceki yıla göre yüzde 6,3 azalarak 13,9 milyon TEU’ya geriledi. Konteyner hacmi böylece 2019’da pandemi öncesi seviyenin altında kaldı.
Destatis’ten yapılan yazılı açıklamada, düşüşün olası nedenleri olarak “Kapanma nedeniyle Kovid-19’a getirilen kısıtlamalar, tedarik zinciri sorunları ve konteyner taşımacılığındaki sıkışıklık” gösterildi.
Üç Çin limanı, 2022 yılında Almanya’nın konteyner trafiğinde öne çıkan ilk beş uluslararası ortak liman arasında yer aldı. Şangay toplam 893.000 TEU ile en önemli ortak liman olurken, Ningbo ve Shenzhen 508.000 TEU ve 391.000 TEU ile üçüncü ve beşinci, sırasıyla.
Hamburg Limanı Pazarlama Departmanına göre, Almanya’nın en büyük uluslararası limanı olan Hamburg Limanı, Şubat ayında Çin’in en büyük ticaret ortağı olduğunu açıkladı. Buna göre, geçen yıl Çin’den gelen 2,46 milyon TEU kargo, 2021’deki oranın biraz altında, limanda işlendi.
Destatis’e göre Çin, yedi yıl üst üste Almanya’nın en değerli ticaret ortağı oldu. İki ülke arasındaki toplam ticaret hacmi 2022’de bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20,9 artarak 297,9 milyar avroya (315,8 milyar dolar) ulaştı.